Pembaca Setia

Tuesday, December 11, 2012

Kisah Yahudi, ‘The City’ dan ‘Crown’ dalam Perbankan England


Kisah Yahudi, ‘The City’ dan ‘Crown’ dalam  Perbankan England
Muhammad Nuruddin bin Bashah

Eropah pernah berbangga habis-habisan mempromosi idea ekonomi kapitalisme mereka serata dunia. Malah mereka sedar ekonomi yang dianggap menguntungkan itu adalah hasil perancangan besar Yahudi sedunia untuk kegunaan mereka.

Kini idea kapitalisme yang diasaskan Yahudi di seluruh Eropah sedang menghadapi penyakit tenat. Demikian yang ditegaskan oleh Mario Draghi, Ketua Bank Pusat Eropah melalui media AP baru-baru ini.
Eropah terus bergelut dengan krisis hutang yang berlarutan, malah krisis tersebut pernah diramalkan oleh Martin Feldstein pada tahun 1997. Beliau juga pernah menulis perkara tersebut dalam Foreign Affairs. 
Mario juga menyatakan 17 negara EU bakal menghadapi krisis ekonomi dan Bank Pusat Eropah mengurangkan unjuran pertumbuhan sebanyak 0.3%. Demikianlah sekitar beberapa fakta berkaitan krisis ekonomi kapitalisme Eropah secara umum. Penulis ingin mengajak pula pembaca melihat secara terperinci bagi kes di Britain.


Makalah ini ditulis bagi mengulas status kewangan perbankan di Britain serta akibat manipulasi Yahudi di sepanjang persejarahannya.

Pengulas ekonomi antarabangsa, Zulkifli Salleh menyatakan dalam blog beliau bahawa angka pertumbuhan terbaharu menunjukkan Britai mengalami kemelesetan curam berganda pertama sejak tahun 1975 lagi. Tambah beliau juga, berita bahawa ekonomi menguncup sebanyak 0.2% dalam tiga bulan pertama tahun 2012, telah memeranjatkan The City.

Bank adalah nadi sesebuah negara yang berjaya. Menurut Prof. Dr. Sutan Remy Sjahdeini, S.H, adalah menjadi kewajipan masyarakat untuk menjaga kewujudan suatu bank lebih-lebih lagi apabila masalah sebuah bank akan menghasilkan kesan domino, iaitu menular kepada bank-bank yang lain, serta  mengganggu fungsi sistem kewangan negara yang bersangkutan. Hal ini adalah seperti yang pernah terjadi di tahun 1929-1933 ketika lebih kurang 9000 bank di Amerika Syarikat pada waktu itu telah gulung tikar[1].

Permasalahan Perbankan England
Menurut satu tulisan dalam laman dailymail.co.uk, tepat 80 tahun yang lalu, kapitalisme antarabangsa berada di ambang kemelesetan.
Keruntuhan sistem perbankan pada musim panas tahun 1931 telah menghasilkan gelombang  kejutan di seluruh Eropah, menjadikan kerajaan melutut dan beribu-ribu rakyat keluar ke jalan-jalan[2].
Di Britain, dengan kerajaan Buruh yang dipecahkan oleh krisis ekonomi, satu gabungan yang didominasi oleh Konservatif mengenakan pemotongan perbelanjaan dan faedah dalam usaha untuk memulihkan keyakinan dalam kewangan negara.
Dengan bank-bank enggan untuk memberi pinjaman, dan berjuta-juta orang yang dibuang kerja, sistem kapitalisme itu sendiri seolah-olah benar-benar diragui.
Di Britain juga, satu generasi intelektual telah berpaling tadah daripada kapitalisme, meletakkan kepercayaan mereka terhadap idealisme utopia Komunisme Soviet dan menutup mata mereka kepada kengerian rejim kejam Stalin.

Selama beberapa dekad selepas itu kapitalisme sendiri telah gagal - telah dilupakan, dan kelihatan seperti barangan sejarah purba.
Menteri Kewangan Britain George Osborne sendiri mengakui ekonomi British berada dalam keadaan  bahaya malah yakin krisis kewangan global terkini  akan menyebabkan kemelesetan berganda terhadap Britain walaupun baru-baru ini menegaskan bahawa ekonomi negaranya sedang pulih secara perlahan-lahan[3].

Britain telah mengalami dua kemelesetan dalam tempoh empat tahun yang lalu, yang terakhir berakhir hampir tiga bulan lalu.

£ 38billion telah dihilangkan dari nilai syarikat-syarikat utama Britain pada 5 Ogos 2011, menjadikan jumlah kerugian £ 164 billion dalam enam hari[4].
Penganalisis The City, Jeremy Batstone Carr, ketua strategik di Charles Stanley berkata, “Jika 2008 merupakan subuh zaman ais bagi kewangan, maka 2011 adalah tahun black death kewangan. Hal ini lebih buruk berbanding tahun 1930.”

Reuter melaporkan, pengeluaran perindustrian British tidak disangka-sangka jatuh pada bulan Oktober selepas pengeluaran kilang mencatatkan penurunan terbesar sejak Jun, memperkukuh kebimbangan bahawa ekonomi akan mengecut lagi pada akhir tahun ini (2012).

Pejabat Statistik Kebangsaan berkata keluaran pembuatan merosot 1.3%  pada Oktober 2012 selepas tidak berkembang pada September dan adalah 2.1% lebih rendah berbanding tahun sebelumnya[5].

Sejarah kapitalisme Eropah
Menilai kemerosotan kapitalisme di Eropah umumnya dan Britain khususnya perlu kita kenali dahulu  sejarah bermulanya idea kapitalisme di bumi Eropah dan Indo-Eropah. Semasa era penjajahan Babilon terhadap kerajaan Yahudi Judah, seorang lelaki bernama Yakub Egibi telah menjadi bapa pengasas perbankan moden kapitalisme. Walaupun Judah masih terjajah dan tidak bebas, Yakub tanpa hirau telah memulakan  perniagaan meminjamkan wang untuk kadar faedah.
Semasa Pemerintahan Raja Kandalanu Babylon (sekitar 648-625 SM), satu fenomena baru iaitu ciptaan perbankan swasta telah berlaku. Terdapat 2 keluarga yang menonjol dari aspek kapitalisme pada masa tersebut. Mereka adalah keluarga Egibi dan keluarga Iranu. Nama dua buah  keluarga ini bukan dongeng sahaja kerana nama-nama mereka telah muncul dalam banyak tablet kuneiform yang kini berjaya ditemui oleh ahli arkeologi.
Adalah dipercayai bahawa keluarga Egibi telah diambil dengan penawanan pertama ke Assyria dan kemudian berhijrah ke Babylon. Sepanjang  70 tahun Judah  ditawan, Yakub Egibi sudah mempunyai perniagaan perbankan berterusan swasta di mana dia mengumpul sejumlah besar kepentingan.
Kekuatan dan pengaruh keluarga besar Egibi telah dimuatkan kisahnya dalam tablet tulisan kuniform Babilon[6]

Anda boleh melihat dokumen kontrak kewangan pada zaman Nebuchadnezzar II, 598 B.C. yang meletak bunga riba sebanyak 13% dalam laman http://www.fordham.edu/ .

Perhatikan cogan hidup Yahudi melalui kitab ciptaan mereka Talmud.
"Jika bukan-Yahudi membuat kesilapan dalam penyata akaun, Yahudi boleh menggunakan ia untuk kelebihan sendiri; ia tidak wajib baginya untuk menunjukkan ia keluar(penyelesaian)." - Kitab Talmud.
"Ia adalah dibenarkan untuk mengambil kesempatan daripada bukan-Yahudi, kerana ia ditulis, engkau tidak mengambil kesempatan daripada saudaramu (iaitu, orang-orang Yahudi yang lain)." - Kitab Talmud.

Eropah pernah menerima fahaman anti riba dan bercanggah dengan teori laba yang dibawa oleh Yahudi. Plato pernah mengatakan bahawa bunga atau riba adalah alat orang kaya untuk menindas kaum miskin malah riba digelar sebagai ejen pemecah belah masyarakat oleh Plato (427-327 SM).
Muridnya, Aristotle pula menyatakan bahawa bunga yang terhasil daripada manipulasi wang adalah berasal daripada tiada kepada ada. Ia bukan wujud secara semulajdi sebaliknya dicipta manusia. Aristotle percaya riba telah merosakkan sistem kewangan manusia.

Sekitar asal usul Bank England
Menurut sumber wikipedia, Bank England bertindak sebagai pengurus bank kerajaan dan mengawal selia akaun Penyatuan Dana Kerajaan. Ia mengurus pertukaran asing dan rizab emas. Bank juga bertindak sebagai bank pengurus bank, terutamanya peminjam terakhir dan bersikap pragmatik dalam semua segi perbankan dalam memberi kemudahan perdagangan dan perbankan runcit dalam bilangan yang terhad kepada institusi korporat dan individu.

Hanya Bank England mengeluarkan not bank di England dan Wales. Bank Scotland dan Ireland Utara pula mengekalkan hak untuk mengeluarkan not bank sendiri. Bank England telah menjual operasi percetakan nota wang kepada De La Rue pada Disember 2002, melalui nasihat Close Brothers Corporate Finance Ltd.
Asas kepada kapitalisme Britain adalah Laissez-faire, yang  bermaksud "membenarkan untuk melakukan" dalam bahasa Perancis. Dalam bukunya, The Wealth of Nations, Adam Smith menerangkan bagaimana laissez faire terjadi. Great Britain menjadi negara pertama menukar undang-undang dan membenarkan perdagangan bebas[7].

Perbadanan Kewangan Swasta yang wujud pada hari ini di England telah dikenali sebagai "The City." Ia juga dikenali sebagai The Vatican Yahudi yang terletak di tengah-tengah Greater London[8].

Ahli Jawatankuasa The City terdiri daripada 12 orang lelaki yang memerintah Vatican Yahudi. Mereka dikenali sebagai "The Crown[9]." Pihak yang memberi dana kepada perjalanan The City Of London ini adalah Bank Of England.

The City merupakan hab kewangan dunia[10]. Terdapat bukti menunjukkan  bahawa Rothschilds mempunyai pangkalan operasi Yahudi  dan keutamaan mereka untuk kawalan:

* Central Bank of England terletak di The City.
* Semua bank-bank utama British mempunyai pejabat utama mereka di The City.
* 385 bank asing yang terletak di The City.
* 70 bank dari Amerika Syarikat terletak di The City.
* Bursa Saham London terletak di The City.
* Lloyd of London terletak di The City.
* Bursa Baltik (kontrak penghantaran) terletak di The City.
* Fleet Street (akhbar & penerbitan) terletak di The City.
* Bursa Logam London terletak di The City.

Boleh dikatakan Yahudi menjadikan kerajaan Britain sebagai alat. Bukan kerajaan yang berkuasa sebaliknya bank  yang menentukan corak perjalanan Parlimen British. Dalam tahun 1886, Andrew Carnegie menulis bahawa "enam atau tujuh lelaki (kapitalis) boleh mendorong  negara Britain  ke dalam peperangan tanpa berunding dengan ahli Parlimen."
Vincent Vickers, pengarah Bank of England dari 1910-1919 pula menyalahkan The City kerana menyertai peperangan dunia.[11]

Jeffrey Steinberg menulis dalam tulisannya The Largest Empire In the History of the World yang dicetak dalam The American Almanac, 25 Ogos 1997 menyatakan bahawa  England, Scotland, Wales, dan, terutamanya, Ireland Utara, hari ini lebih kurang keadaannya seperti  ladang hamba dan makmal kejuruteraan sosial, memenuhi keperluan keluarga, yang berjumlah tidak lebih daripada 3,000-5,000 orang, yang tinggal dan bekerja di dalam dan sekitar  The City of London, sebuah daerah satu batu persegi kewangan dan korporat, yang mewakili penumpuan  terbesar kuasa kewangan yang pernah dihimpunkan di satu lokasi[12].

Jika ditinjau dari aspek kronologi, ramai bersetuju bahawa King Edward I adalah raja Inggeris pertama yang berani mengusir orang-orang Yahudi dari England.  Peristiwa itu mengundang para tokoh Yahudi di Perancis, Belanda, Jerman, dan Britain untuk mengadakan kekacauan mensabotaj seluruh Britain.

Langkah pertama yang mereka atur adalah mencipta perpecahan antara raja Inggeris dan pemerintahnya, dan di sisi lain adalah antara pemerintah dan gereja. Konspirasi Yahudi Antarabangsa mulai menyumpit racun dengan konsep-konsep kontroversi di kalangan politik dan gereja di Inggeris, sehingga negeri itu terjebak ke dalam pertikaian dalaman antara pemerintah dan para tokoh gereja.

Bahkan rakyat Inggeris sendiri telah  menjadi kumpulan-kumpulan  yang saling bermusuhan, iaitu antara Protestan dan Katolik hasil jarum Yahudi dalam teologi Kristian. Kemudian kelompok Protestan sendiri terbelah menjadi dua kelompok. Pergaduhan antara mazhab ini kekal sehingga kebangkitan gerakan pemberontakan Ireland moden.

Kemudian ketika Charles I menduduki singgasana sebagai raja Inggeris, telah terjadi perselisihan dengan parlimen. Seorang kapitalis Yahudi warganegara Belanda bernama Minasbech ben Esrael mendapat peluang untuk menghubungi panglima kenamaan Inggeris Oliver Cromwell dan menawarkan sejumlah besar wang dana untuk membiayai sebuah perancangan rahsia yang bertujuan menggulingkan tahta kerajaan Britain. Cromwell bersetuju dan  bergabung dengan para anggota kapitalis  Yahudi[13].
Kisah kolaborasi Lord Cromwell dengan pihak Yahudi antarabangsa diulas oleh Alfred Douglas dalam majalah mingguan Plain English edisi 3 September 1921.

Terdapat satu dokumen surat rahsia berbahasa Jerman yang dikirim oleh Lord Cromwell kepada pimpinan perkumpulan Yahudi Ebenz Brant yang berbunyi:

"Kami akan mendukung setiap penghijrahan Yahudi ke England sebagai balasan terhadap  bantuan dana  Yahudi yang telah diberikan. Namun hal itu nampaknya mustahil, selagi  raja Charles masih hidup. Saat ini kami tidak mempunyai alasan yang cukup kuat untuk menjatuhkan  hukuman mati di atas pengadilan. Satu-satunya jalan yang mampu  kami sarankan adalah dengan jalan membunuhnya secara rahsia. Akan tetapi, kami juga tidak memiliki cara untuk  membunuhnya, kecuali mengupah  pembunuh profesional. Kemudian kami akan membantunya (pembunuh)  dalam melarikan diri ke luar Inggeris. "

Surat Cromwell di atas dibalas oleh Ebenz Brant sebagai berikut :

"Kami akan mengulurkan bantuan kewangan yang diperlukan, jika Charles telah digulingkan, dan orang-orang Yahudi diterima di Inggeris. Percubaan membunuh Charles adalah langkah yang berbahaya. Jalan terbaik adalah dengan taktik yang membuat Charles melarikan diri. Pada saat itu Charles harus ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan untuk dihukum mati. Setelah itu, bantuan kami akan terus mengalir."[14]

Oliver Cromwell

Setelah terbunuhnya Raja Charles pada tahun 1649 dan terbentuknya organisasi Bank England pada tahun 1694, hutang kerajaan Britain telah meningkat dengan pesat.

Pada 1649, Cromwell menyerbu ke Ireland sekaligus menyuntik api pertikaian di antara orang-orang Ireland yang beragama Katolik disebabkan oleh serangan Inggeris yang membawa panji  Protestan.
Pada tahun 1652, hasil hasutan Yahudi, kerajaan Britain terlibat dengan perang melawan Belanda dan pada  tahun 1653 pula  Cromwell mengumumkan diri sebagai penguasa mutlak dengan gelaran The Lord Defender of Great Britain[15].

Kerosakan ekonomi Britain akibat manipulasi Bank Yahudi mengakibatkan pada tahun 1656 Amerika Syarikat ingin merdeka.

Richard iaitu anak Cromwell pula telah dilantik sebagai penguasa Inggeris namun beliau  jemu dengan  persekongkolan Yahudi yang berpanjangan dan akhirnya  meninggalkan takhta.

Agenda rahsia Yahudi di England tersingkap pada tahun 1660 apabila  Jenderal Monk dari angkatan bersenjata Inggeris menakluki  London dan mengangkat Charles II sebagai raja Inggeris yang berdarah diraja.  Ketika inilah hubungan antara Cromwell dan para pemimpin Yahudi terungkap dan menimbulkan reaksi menggemparkan di London. Kubur Cromwell dikatakan menjadi mangsa makian dan cemuhan rakyat Britain malah ada yang menggali kubur tersebut.

Raja William III yang memerintah England terlibat dalam peperangan terhadap Katolik Perancis yang meletakkan England jauh ke dalam krisis hutang. Saat itu menjadi  peluang kepada bank Yahudi untuk menangguk peluang. King William, atas pengaruh  Yahudi  di Amsterdam, memujuk Perbendaharaan British untuk meminjam 1250000 pound sterling dari bank Yahudi yang telah membantu beliau untuk memiliki takhta[16].

Selepas menghadapi perang dengan Belanda lagi pada tahun 1664, pada tahun 1665 pula krisis ekonomi telah melanda seluruh Britain yang mengakibatkan pengangguran dan kelaparan di kalangan rakyat.

Pada tahun 1667 pula Yahudi kembali membuat onar. Kali ini melalui perancangan teologi melalui penubuhan gerakan  rahsia yang digerakkan oleh orang-orang Yahudi iaitu gerakan  Kabbalah (freemason), sehingga muncul gelombang baru dalam penindasan agama dan politik di Britain.

Selepas Charles II meninggal dunia dan  Duke of York menaiki tahta kerajaan Inggeris dengan gelaran Raja James II, Konspirasi Yahudi terus mengipas angin kebencian rakyat terhadap raja sebagai usaha untuk memberi laluan Duke of Orange menuju singgasana Inggeris.

Melalui bantuan Yahudi Britain, William of Orange dari Belanda telah memaksa Raja James II turun takhta, dan meninggalkan Inggeris menuju Perancis[17].

Ramai rakyat Britain tidak sedar bahawa di sebalik beberapa siri peperangan sebelum ini sebenarnya merupakan mainan yang dibuat olah para kapitalis Yahudi antarabangsa yang bertujuan menguasai ekonomi dan politik Inggeris sejak tahun 1640 hingga 1689.

Dalam waktu 4 tahun konflik tersebut, hutang  Britain, iaitu sejak tahun 1694-1698, melonjak dari £ 1.250.000 menjadi £ 16 juta. Ini disebabkan keterlibatan Britain dalam berbagai peperangan di Eropah.

Sehingga peristiwa Revolusi Perancis tahun 1789, hutang Britain mencapai £ 885 juta pada tahun 1815. Lebih dahsyat pada  tahun 1945, hutang tersebut telah mencapai angka £ 22, 503, 532.372, Dalam masa yang sama, jumlah bunga yang harus dibayar pada tahun 1945-1946 telah mencapai angka £ 445, 447, 841.

Rothchild jurutera ekonomi England

Selepas konspirasi Yahudi era 1600an tamat, muncul pula satu empayar Yahudi baru menguasai perbankan di England. Kumpulan ini dinamakan Dinasti Keluarga Rothchild[18].

Penyedut darah ini adalah penyebab berbagai penderitaan di Eropah selama abad ini dan mengumpulkan kekayaan yang amat besar selepas  perang antara negara yang sebenarnya tak perlu terjadi. Setiap kali ada kekacauan di Eropah, khabar angin bahawa akan terjadi perang akan membawa kecemasan dan ketakutan warga, anda pasti yakin bahawa Rothschild selalu ada di sebaliknya!!” ~ 1891, Pemimpin Parti Buruh Inggeris.

Rothschild menyertai Illuminati dan menguasai perbankan. Beliau membiayai peperangan Knights Templar untuk membuat keuntungan berdarah (banker as war profiteer dan war funder). Keluarga Rothschild dianggarkan mempunyai kekayaan sebanyak 500 Trillion, separuh seluruh kekayaan dunia. Rothchild juga bertanggungjawab membantu Freemason mencatur peperangan dan revolusi di Eropah untuk kepentingan kapitalisme[19].

Didorong oleh usaha Yahudi untuk wang, keluarga Rothschilds pernah berkata untuk membunuh Presiden Amerika Syarikat dan untuk mencetuskan hampir setiap peperangan sejak tahun 1800 dalam usaha untuk membiayai kedua-dua belah pihak. Ramai pengkaji barat  yang mengatakan Rothschilds (orang Yahudi) bertanggungjawab mencetus Holocaust, manakala yang lain mengatakan mereka adalah kuasa sebenar di sebalik penciptaan negara Israel. Mereka akan, dan terus, untuk berbuat apa sahaja  untuk wang. Malah salah satu daripada anak Rothschilds yang terawal dan paling berpengaruh, Nathan, didakwa telah berkata:
Saya tidak peduli siapa yang menaiki takhta England untuk memerintah Empayar yang hebat ini. Orang yang mengawal bekalan wang Britain mengawal Empayar British, dan sayalah yang  mengawal bekalan wang British.

Kisah Rothschilds bermula pada abad ke-18. Sepanjang penguasaan Kristian Eropah, adalah perkara biasa untuk melarang orang Yahudi dari memiliki harta tetapi Yahudi tidak mempunyai pilihan melainkan  bekerja dalam bidang perdagangan dan kewangan, di mana wang boleh disimpan , dipindahkan atau tersembunyi. Tindakan golongan Kristian itu hanya menyebabkan penguasaan Yahudi dalam Bank Eropah makin kukuh.
Inggeris adalah budak(hamba) dari kekuatan Kewangan  Antarabangsa” ~ David Lloyd (20 Januari 1934)
Apa jawapan Bank England apabila ditanya penguasaan Yahudi dalam Bank Negara.?
Menurut  jawapan dari laman sesawang Bank England, Bank of England ditegaskan sebagai  bank pusat United Kingdom dan telah ditubuhkan sebagai sebuah badan korporat oleh Piagam Diraja di bawah Akta Bank England Akta 1694. Bank adalah milik negara pada  pada 1 Mac 1946.
Bank adalah sebuah institusi sektor awam, yang dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan, tetapi bertanggungjawab kepada Parlimen. Keseluruhan modal Bank pada hakikatnya, dipegang oleh peguamcara Perbendaharaan pihak HM Treasury. Setiap tahun, Bank dikehendaki mengemukakan Laporan dan Akaun kepada Parlimen, melalui Canselor Menteri Kewangan.

Pihak Bank juga menjawab bahawa tiada isu penguasaan keluarga Rothchild melainkan mengaku bahawa keluarga itu pernah berkhidmat dalam Bank England.

Sebenarnya nasib Britain sama sahaja dengan nasib Amerika. Pada 1865, Abraham Lincoln di depan Kongres pernah berkata. 

 ”Saya menghadapi dua musuh Besar, pasukan Selatan di depan, dan ‘institusi kewangan’ di ‘belakang’ saya! Dari keduanya, yang ‘dibelakang’ saya itulah yang paling berbahaya!”  
Pada 14 April 1865,  Lincoln ditembak di Theater Ford dan meninggal keesokan harinya pada tanggal 15 April 1865. 
Setiap tirai empayar pasti ada dana yang menjadikan mereka perkasa, angkuh dan zalim. Sehingga hari ini, kebanyakan penyuntik dana untuk hampir setiap dasar polisi dunia adalah berkaitan dengan gerakan yahudi antarabangsa. Tulisan ini mungkin kelihatan defensif atau mengulangi fakta lama yang separa popular, tetapi bahan yang terhidang dalam Bahasa Melayu ini dihasratkan untuk menjadi benteng kepada bangsa Melayu Islam agar berhati-hati dalam membina persepsi dan mengatur polisi.



[1] Prof. Dr. Sutan Remy Sjahdeini, S.H  dalam kertas kerjanya  Rahsia bank dan masalah disekitarnya. Penulis adalah Guru Besar Hukum Perbankan di  Universitas Airlangga, Universitas Indonesia dan Universitas Surabaya. Bahan ini untuk diskusi isu Pengaturan Rahsia Bank bertempat di Bank Indonesia, Jl. MH Thamrin No. 2, Jakarta. Isnin 13 Jun 2005.

[10] Menurut laman http://www.biblebelievers.org.au/empire.htm "The City" adalah oligarki kewangan antarabangsa dan mungkin merupakan bentuk badan yang paling berkuasa di dunia. The City  menggunakan simbolik "Mahkota/Crown" sebagai simbol kuasa dan mempunyai ibu pejabat di bandar lama London, kawasan seluas 677 ekar; tidak berada di bawah bidang kuasa Polis Metropolitan, tetapi mempunyai tenaga keselamatan sendiri  iaitu kira-kira 2,000 lelaki. The City ditadbir melalui pengaruh Bank Of England.
 "Crown atau Mahkota" merujuk kepada pemilik Bank of England. Identiti mereka adalah rahsia rasmi. Menurut EC Knuth, oligarki "kewangan antarabangsa menggunakan 'Mahkota' sebagai simbol kuasa tidak tertakluk peraturan oleh Parlimen British dan kesan kuasa dunia yang berdaulat. "(Laman http://www.savethemales.ca/000426.html memetik daripada The Empire Of The City, ms 59) Majoriti pengamat ekonomi bersetuju bahawa England adalah sebenarnya sebuah oligarki kewangan yang dikendalikan oleh "Crown" yang merujuk kepada "City of London" bukannya merujuk kepada  Ratu Britain . City of London dikendalikan oleh Bank of England, sebuah perbadanan swasta. Kota batu persegi besar adalah sebuah negara berdaulat yang terletak di tengah-tengah London lebih besar.
[11]  Laman http://www.henrymakow.com/000447.html memetik tulisan  The Empire of the City, 1943, muka  60
[13] William G. Carr Yahudi Menggenggam Dunia ( muka surat 20 -26 )
[15] Hasil hasutan Yahudi,  England sudah terlibat dalam penjajahan domestik ke atas Ireland. Pada kurun ke-16, Ladang Ireland, yang dijalankan oleh koloni Inggeris menjadi pelapor kepada peluasan empayar luar negara dan beberapa orang yang terlibat dalam projek ini juga memainkan peranan dalam penjajahan awal Amerika Utara terutamanya kumpulan yang dikenali sebagai “orang Negara Barat” (West Country men),  termasuk Sir Humphrey Gilbert, Sir Walter Raleigh, Sir Francis Drake, Sir John Hawkins, Sir Richard Grenville dan Sir Ralph Lane. Selepas penaklukan Ireland oleh Oliver Cromwell, kebanyakan penduduk asal Ireland yang beragama Katolik dirampas tanah mereka oleh golongan Protestan dari England dan Scotland.
[17] Mazhab rasmi Britain adalah Protestan sebelum diubah oleh James II sebagai ajaran Katholik. Rakyat Inggeris yang beragama Katolik berusaha mengembalikan James menjadi raja mereka. Kekuatan Konspirasi Yahudi membuatkan William of Orange muncul sebagai pahlawan Protestan. Raja James kembali ke Ireland, sebuah negara bahagian Britain  yang beragama Katolik pada bulan Mac tahun itu. Pertempuran sengit tidak boleh dielakkan antara bekas raja dengan pasukan William of Orange pada 12 Julai 1689. Dengan kata lain, pasukan Katolik perang melawan pasukan Protestan.
[18] Yahudi bernama Amschel Bauer telah  berpindah ke Frankfurt pada tahun 1750 dan membuka sebuah kedai bernama 'Rothschild' yang bermaksud perisai merah (Red shield). Anaknya bernama Amschel Meyer Bauer, kemudiannya menukar namanya kepada Rothschild. Dari situlah mulanya keluarga Rothschild.
[19] Rothschild mempunyai  5 orang anak lelaki dan dia merancang untuk menguasai kekayaan dunia. Pada tahun 1773, dia mengumpulkan 12 orang Yahudi di rumahnya, termasuk dia sendiri menjadi 13 orang. Dari situlah mulanya ditubuhkan kumpulan rahsia dan kerja-kerja mereka semakin teratur selepas itu. Anaknya yang paling berpengaruh ialah Nathan Rothschild yang menguasai bank England. Setelah kumpulan '13' itu ditubuhkan, Rothschild mengarahkan seorang yang bernama Adam Weishaupt untuk menulis satu plan untuk menguasai kekayaan dunia. Plan itu siap pada tahun 1776 dan ditulis dalam bentuk buku. Dalam plan itu ada ditulis bagaimana mereka merancang revolusi Perancis dan revolusi Amerika. Revolusi Amerika diadakan pada tahun itu juga dan revolusi Perancis diadakan beberapa tahun selepas itu. Pada tahun 1776 itu juga, satu salinan daripada perancangan mereka itu dikirimkan ke Paris melalui seorang utusan. Utusan itu bagaimanapun telah terbunuh di dalam perjalanannya. Dia mati di Bavaria. Polis Bavaria menjumpai mayatnya, juga menjumpai plan itu di tangannya. Daripada plan itu polis menyerbu rumah-rumah lain dan mereka menjumpai beberapa lagi dokumen yang membuktikan bahawa perancangan jahat kumpulan itu adalah benar. Rothchild yang menggunakan nama  'Grand Orient', pun diharamkan. Sejak dari itulah mereka mula bergerak secara rahsia. Kerajaan Bavaria pada masa itu telah menulis surat kepada negara-negara lain dan memberikan amaran kepada mereka mengenai perancangan jahat Yahudi itu. Malangnya, kebanyakan daripada negara-negara itu telahpun dapat dikuasai oleh 'lluminati'.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...